Αρχική Τεχνικά θέματα Suzuki Διαρροή ψυκτικού υγρού από το ψυγειάκι του καλοριφέρ.
Διαρροή ψυκτικού υγρού από το ψυγειάκι του καλοριφέρ.
Καιρό τώρα, έβλεπα τα πατάκια του οδηγού, να είναι βρεγμένα. "Να δεις,
θα είναι νερά που μπαίνουν από την πάνω γωνία του παρμπρίζ", σκέφτηκα,
μιάς και τα λαστιχα ήταν ηλιοκαμμένα.
Βγάζω τα πατάκια (δύο τω αριθμώ), ο δόλιος, να στεγνώσουν (που μύτη να
μυρίσω). Μα τα πατάκια δε στεγνώνανε!
Να μη σας τα πολυλέω, ανακάλυψα οτι δεν επρόκειτο για νερό, αλλά για ψυκτικό υγρό (παραφλού το λένε κάποιοι), το οποίο κατέσταζε από το καλοριφέρ, διήρχετο αριστερά του χωρίσματος της καμπίνας και κατεστάλαζε στα πόδια του οδηγού.
Να μη σας τα πολυλέω, ανακάλυψα οτι δεν επρόκειτο για νερό, αλλά για ψυκτικό υγρό (παραφλού το λένε κάποιοι), το οποίο κατέσταζε από το καλοριφέρ, διήρχετο αριστερά του χωρίσματος της καμπίνας και κατεστάλαζε στα πόδια του οδηγού.
Αντελήφθην, λοιπόν, ο έρμος, οτι επρόκειτο για το ψυγειάκι του καλοριφέρ. Παίρνω τηλέφωνο στην αντιπροσωπέια, να ρωτήσω για τιμή και διαθεσιμότητα και πληροφορούμαι πως το εν λόγω εξάρτημα κοστίζει 308 ευρώ, θα ήτο διαθέσιμο, δε, κατόπιν παραγγελίας. Αν ζεις στη Θάσο, ξέρεις τι σημαίνει "κατόπιν παραγγελίας": Δυο 'βδομαδούλες, μέσα στο νερό! Και την Κυριακή που ερχόταν και η σύζυγος θα έλειπε!
Οι παρακάτω φωτογραφίες είναι κατατοπιστικές ως προς την αντιμετώπιση του προβλήματος.
Εδώ, η λίμνη με το ψυκτικό υγρό, που σχηματίστηκε αφού ξέστρωσα την μοκέτα.
Εδώ, το σημείο που πέρναγε η διαρροή. Φαίνεται πάνω στην άσπρη μπογιά.
Αυτό, είναι λεκές από το ψυκτικό, πάνω στο αριστερό μέρος του καλοριφέρ.
Ο,τι βλέπετε.
Για όσους δεν κατάλαβαν, για να φτάσετε στο καλοριφέρ, πρέπει να βγάλετε το ταμπλώ. Οι βίδες που σημειώνονται, ίσως σας δώσουν μια ιδέα. Βασικά, είναι τρείς στα πόδια του οδηγού, είναι τρείς στα πόδια του συνοδηγού, τρείς κατά μήκος του παρμπρίζ. Να βγεί πρώτα η μπαταρία, το καντράν, η μασκα των χειριστηρίων του καλοριφέρ, η θυρίδα (το τασάκι και το cd-player είναι προαιρετικά). Επίσης, το λεβιεδάκι που σφίγγει το τιμόνι στην επιθυμητή για τον οδηγό ρύθμιση, το τιμόνι το ίδιο...
Ναι, ναι! Για να βγάλετε το ταμπλώ, πρέπει να βγάλετε το τιμόνι!
Εγώ, χρειάστηκε να το χτυπήσω από πίσω με σφυρί για να βγεί. Ίσως με έναν εξωλκέα να έβγαινε ευκολότερα.
Κόψτε τα cable ties που συγκρατούν την πλεξούδα που πάει στους διακόπτες του τιμονιού. Αφαιρέσετε τον μοχλό (λεβιέ) των φλάς. Αλλιώς, ταμπλώ δε βγάζετε.
Θέλει αρετή και τόλμη (η ελευθερία).
Αφαιρέσατε τις δύο βίδες στο πάνω μέρος, καθώς και τις δύο 13άρες, που συγκρατούν το καλοριφέρ, από την μεριά της μηχανής.
Αφαιρέσατε και τα κολλάρα εισαγωγής - εξαγωγής.
Το ψυγειάκι, όπως φαίνεται μόλις βγεί.
Λεπτομέρεια της προηγούμενης φωτό, για να δείτε που είναι η διαρροή.
Και μια αναμνηστική.
Η εισαγωγή αέρα. Στο εσωτερικό διακρίνονται ξερά φύλλα που κόλλησαν πάνω στα ψυκτικά υγρά.
Αφαιρέσατε τους αυλούς εισαγωγής - εξαγωγής και σύρατε το ψυγείο εξω.
Ιδού.
Δεξιά και αριστερά, τα πλαστικά καπάκια, ενώνουν πρεσσαριστά με τον κορμό, ενώ στις ενώσεις υπάρχει ένοχη λαστιχένια φλάντζα.
Προσοχή, μη χαλάσετε το κομμάτι στη μέση της φλάντζας που διαχωρίζει την εισαγωγή από την εξαγωγή.
Καθαρίστε καλά το χάλκινο τμήμα.
Ξύστε την φλάντζα με το σκληρό μέρος ενός σφουγγαριού κουζίνας ή κάτι αντίστοιχο, χωρίς να την κόψετε. Δείτε στην φωτό, το σχίσιμο της φλάντζας. Όλη η φλάντζα, είναι έτσι κοκκαλιασμένη.
Φλαντζόκολλα. Είχε περισσέψει από τότε που είχα σπάσει το διαφορικό. Ή μάλλον από τότε που επισκεύασα το σαζμάν, δεν θυμάμαι.
Βάλτε μπόλικη - μπόλικη, χωρίς τσιγγουνιές. Κάντε την φλάντζα, σάντουϊτς.
Κλείστε ξανά, όσο μπορείτε πιό εφαρμοστά. Εδώ βρίσκεται το μυστικό της επιτυχίας.
Τελειωμένο!
Ολοκληρώστε την επισκευή, βάζοντας καινούρια αεροστόπ.
Αφού τοποθετήσετε το ψυγείο ξανά μέσα στο κουτί του καλοριφέρ, βάλτε το καλοριφέρ στη θέση του. Το κυκλωμα ψύξης θα τραβήξει τα υγρά που χάθηκαν από το δοχειάκι που βρίσκεται πίσω από το φίλτρο αέρα. Στο ίδιο μέρος, θα φέρει τον αέρα που έχει μπει στο κύκλωμα. Εσεις. δε χρειάζεται να κάνετε πιά, τίποτα άλλο. Όλα αυτά, θα γίνουν, αφού ζεσταθεί ο κινητήρ και ανοίξει ο θερμοστάτης.
Ουδε μίαν ευθύνη φέρομεν, για τυχόν ζημιές, καταστροφές, ατυχήματα,
δυστυχήματα και άλλα δεινά που μπορεί να σας συμβούν ακολουθώντας αυτές
τις συμβουλές. Ειστε υπεύθυνοι για τις πράξεις σας.